مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 13:282020-01-28اقتصادي

یک جفت گوزن زرد بازمانده پارک ملی کرخه


سید عادل مولا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به سرشماری زمستانه حیات وحش در خوزستان، افزود: در پارک ملی کرخه یک جفت گوزن زرد (نر و ماده) سرشماری شده و در پارک ملی دز نیز 6 تا هفت گوزن زرد مشاهده شده اما از روی ردپاها احتمال می دهیم در حدود 20 تا 25 راس گوزن زرد در پارک ملی دز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امسال 989 راس از چهارپایان شاخص خوزستان سرشماری شده اضافه کرد: آمار حیات وحش نسبت به پارسال افزایش یافته است.

مولا درباره آمار سرشماری زمستانه حیات وحش پارسال که مشاهده یک هزار و 200 راس را نشان می دهد، توضیح داد: مبنای سرشماری، واحد سطح است و میزان افزایش آمار نیز به نسبت واحد سطح اعلام شده است؛ با توجه به اینکه امسال تعداد زیستگاه هایی که پایش شده کمتر از پارسال بوده، طبق سطوح سرشماری شده شاهد افزایش آمار حیات وحش هستیم.

وی با بیان اینکه پارسال سرشماری حیات وحش در 12 منطقه و امسال در هشت منطقه خوزستان انجام شد افزود: امسال به دلیل مه و یا تخریب برخی از جاده ها موفق به سرشماری برخی مناطق نشدیم، به طور مثال مه غلیظ در منطقه حفاظت شده میشداغ (به زبان محلی مشداخ) مانع سرشماری شد؛ در قسمتی از مسجدسلیمان نیز به دلیل بارندگی شدید و مسدود بودن جاده و در بخش هایی از پارک ملی دز و پارک ملی کرخه نیز به دلیل تخریب مسیر در اثر سیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک جفت گوزن زرد بازمانده پارک ملی کرخه

یک جفت گوزن زرد بازمانده پارک ملی کرخه