مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 07:072020-01-29اقتصادي

98 هزار راس دام در مریوان مایه کوبی شد


دکتر مسعود خاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سومین مرحله از طرح واکسیناسیون دام های سنگین (گاو و گوساله) و سبک (گوسفند و بز) علیه بیماری تب برفکی در شهرستان مریوان با موفقیت انجام شد.

وی افزود: شبکه دامپزشکی مریوان با بکارگیری پرسنل توانمند و همکاران بخش خصوصی و نظارت کامل بخش دولتی همه واحدهای اپیدمیولوژیک با اولویت کاری شعاع کانون و مناطق پرخطر بیماری در گاوداری ها، دامداری های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی را با اجرای این طرح پوشش داد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: اجرای این فاز آخرین مرحله از مایه کوبی دام ها علیه این نوع بیماری در سال جاری بود ضمن اینکه امسال 2 نوبت دیگر دام های منطقه علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی و واکسینه شده بودند.

وی با بیان اینکه عملیات مذکور چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی (برابر عقد قرارداد) به صورت رایگان بود و وجهی از دامداران دریافت نشد، اضافه کرد: واکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی یک عمل پیشگیرانه و کنترلی است که از اشاعه بیماری در منطقه و خسارت های مالی به دامداران جلوگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تب برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

98 هزار راس دام در مریوان مایه کوبی شد

98 هزار راس دام در مریوان مایه کوبی شد