مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 10:102020-01-29بين الملل

روزنامه های مصر درباره «معامله قرن» چه نوشته اند؟


در حالی که قاهره رسما از طرح جنجالی موسوم به «معامله قرن» رییس جمهور آمریکا حمایت می کند، اغلب روزنامه های مصری، در شماره امروز خود ضمن پوشش اخبار مربوط به این طرح، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شب گذشته به همراه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح جنجالی موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

  علاوه بر عربستان و امارات عربی متحده، کشور مصر، دیگر کشور عربی بود که از این طرح حمایت کرد و وزارت امور خارجه مصر طی بیانیه ای ضمن مهم خواندن این گام ترامپ، از آنچه که تلاش های آمریکا برای حصول صلح فراگیر و عادلانه در ماجرای مسئله فلسطین خواند، تقدیر کرد و مدعی شد که این تلاش های آمریکا به ثبات و امنیت در غرب آسیا کمک خواهد کرد و پایانی برای نزاع فلسطینیان و اسراییلی ها خواهد بود.

(جزییات بیشتر ) اما اغلب روزنامه های مصری در صفحه نخست شماره امروز خود، به مسئله رونمایی از طرح سازش تحمیلی معامله قرن در کاخ سفید و واکنش های بین المللی و منطقه ای به این طرح پرداختند: صفحه نخست روزنامه الاهرام ، با تیتر نشست فوق العاده عربی برای بررسی پیامدهای طرح صلح آمریکایی منتشر شد.

این روزنامه طی گزارشی نوشت که چند ساعت پیش از مراسم رونمایی از طرح ترامپ در کاخ سفید که شب گذشته صورت گرفت، فلسطین شاهد تظاهرات گسترده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه های مصر درباره «معامله قرن» چه نوشته اند؟

روزنامه های مصر درباره «معامله قرن» چه نوشته اند؟