مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 13:152020-01-29سياسي

چرا امام علی (ع) حضرت زهرا (س) را شبانه غسل داد و تدفین کرد؟


صدیقه طاهره (س) در زمان شهادت خویش این گونه وصیت می کند و می فرماید: «یا علی! تو از دیگران برای (غسل و کفن) من مقدم هستی، - حجت الاسلام محمدعلی کمالی کارشناس دینی در گفت وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امام علی (ع) مراسم تغسیل و تدفین حضرت صدیقه طاهره (س) را انجام داده است، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از وفات رسول خدا (ص) به تنهایی در مقابل ظالمان و غاصبان زمان خود ایستاده و از حق امام خویش دفاع می کند و در این مسیر به شهادت می رسد.

غسل شبانه حضرت زهرا (س) توسط امام علی (ع) به طرق مختلف اثبات شده است وی افزود: پس از شهادت دخت رسول خدا (ص) حوادث متعددی نقل شده است از آن جمله، غسل شبانه آن حضرت و دفن شبانه ایشان بدون حضور منسوبین به دستگاه خلافت و.

.

غسل شبانه حضرت زهرا (س) توسط مولای متقیان امام علی (ع) از موضوعاتی است که به طرق مختلف نزد مسلمانان اثبات شده است، به گونه ای که صاحب طبقات الکبری در کتاب خویش به این موضوع اشاره می‎کند.

حجت الاسلام کمالی اظهار داشت: ابن قدامه مقدسی از علمای حنبلی در مورد این موضوع می گوید: این مطلب در بین صحابه مشهور بوده و کسی منکر آن نیست و اجماعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امام علی (ع) حضرت زهرا (س) را شبانه غسل داد و تدفین کرد؟

چرا امام علی (ع) حضرت زهرا (س) را شبانه غسل داد و تدفین کرد؟