مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 20:302020-01-29سياسي

پیشرفت علمی پس از انقلاب اسلامی؛ آقایی محققان زیست فناوری ایران در آسیا


زیست فناوری یکی از فناوری های نوظهور است که ایران نیز در 30 سال گذشته در این زمینه پیشرفت های بسیاری داشته به طوریکه در حال حاضر ایران جزء برترین های آسیا در رشته زیست فناوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، قطعا همه شنیده ایم و می دانیم که کشورمان ایران پس از انقلاب به پیشرفت های بسیاری در حوزه علم و فناوری دست یافته است؛ شاید این مساله نیاز به تحقیق و بررسی هم نداشته باشد چرا که آمار به صورت واضح و مبرهن نشانگر پیشرفت های علمی ایران پس از انقلاب اسلامی است.

در این میان پیشرفت محققان کشورمان در حوزه فناوری های نوظهور شاید حتی از رشته های دیگر هم واضح تر باشد که جایگاه جهانی علم ایران در رشته های نانوفناوری، دانش فضایی و زیست فناوری نشان دهنده این ادعاست.

ایران در حال حاضر در میان 5 تولیدکننده نخست آسیا در حوزه تولید محصولات زیست فناوری قرار گرفته است؛ اما این دانش چیست و چه فایده ای برای مردم دارد؟ * زیست فناوری چیست؟ زیست فناوری مجموعه ای از روش هایی برای تولید، تغییر و اصلاح فراورده ها، به نژادی گیاهان و جانوران و تولید میکروارگانیسم های خاص است؛ این دانش دارای شاخه های متفاوتی است که از این منظر می تواند تاثیرات بسیاری در حیات انسان ها حتی در اقتصاد جوامع داشته باشد به طوریکه برخی کارشنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت علمی پس از انقلاب اسلامی؛ آقایی محققان زیست فناوری ایران در آسیا

پیشرفت علمی پس از انقلاب اسلامی؛ آقایی محققان زیست فناوری ایران در آسیا