مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 بهمن 1398 ساعت 07:072020-01-30حوادث

هیچهایک، برد یا باخت؟


هیچهایک یا رایگان سواری نوعی مسافرت مجانی است که فرد مسافر معمولاً با ایستادن کنار جاده و نشان دادن یک کاغذ که روی آن مقصد خود را نوشته یا انگشت شست و یا اشارات مختلف خواهان آن می شود تا رانندگانی که مایل به سوار کردن او باشند، متوقف شوند.

برای شروع یک سفر به سبک هیچهایک شاید داشتن یه ذهن ماجراجو و یه کوله پشتی ِ سبک کافی نباشد و این نوع سفر نیازمند مهارتهای برای مقابله با شرایطی همچون احتمال بروز خطراتی نظیر برخورد با راننده ی خطرناک یا ماندن در شرایط سخت آب و هوایی، پیدا نکردن ماشین، راهپیمایی های طولانی مدت است.

سفر ارزان، امکان ماجراجویی بی حد و حصر، پیدا کردن دوست های جدید، افزایش اعتماد به نفس، پذیرش ریسک در زندگی، یادگیری مدیریت بحران و گرفتن بهترین تصمیم ها در سخت ترین شرایط و همچنین آشنایی با نقشه جغرافیا و مسیریابی های حرفه ای نیز از جمله مزایای این نوع سفر کردن است.

این نوع از گردشگری علاوه بر اینکه از دید هیچهایکرها بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است سبب می شود تا گردشگر فرهنگ ها و مردمان مختلف بسیاری را در طول مسیر خود تجربه کرده و از نزدیک با نوع زندگی آنها آشنا شود.

زن و مرد جوانی کنار جاده با 2 کوله پشتی و کاغذی در دست مرد که روی آن نوشته ما را ببرید سنندج، سر راه ماشین های عبوری که از کامیاران به سمت سنندج د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچهایک، برد یا باخت؟

هیچهایک، برد یا باخت؟