مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 بهمن 1398 ساعت 13:252020-01-31حوادث

10 هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی در تالاب میانکاله تلف شد


عیسی کلانتری روز جمعه در جمع خبرنگاران ایرنا و صیدا و سیمای کردستان با اشاره مرگ پرندگان در تالاب میانکاله استان مازندران اظهار داشت: براساس گزارش سازمان دامپزشکی تلفات پرندگان در میانکاله به علت رکود آب در و شرایط بی هوازی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بی هوازی باکتری های موجود در آب و خاک اقدام به ترشح سم بوتولیسم می کنند، اضافه کرد: چون آب تالاب راکد است و جریان ورودی ندارد و در چند روز اخیر هم بارندگی وجود نداشته است ، شرایط بی هوازی برای باکتری ها ایجاد شد.

رییس سازمان محیط زیست کشورافزود: راه حل دامپزشکی و پزشکی در این مورد وجود ندارد و فقط باید لاشه پرندگان تلف شده را سریع جمع آوری کرد.

کلانتری یادآور شد: بیش از 10 هزار لاشه پرندگان تلف شده در میانکاله تاکنون جمع آوری شده است و تا 15 روز آینده هم به طور کامل لاشه ها جمع می شود.

وی گفت: اگر شرایط بی هوازی ایجاد شده در این تالاب سریع از بین رود تولید سم باکتری ها هم کاهش پیدا می کند و تالاب به حالت عادی بر می گردد.

معاون رییس جمهور به وضعیت تالاب های کشور هم اشاره کرد و افزود: در این 2 سال حق آبه 40 تالاب در کشور به تصویب شورای عالی تالاب ها رسیده است و وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تفاهم کردند، که حق آبه محیط زیست در اولویت قرار بگیرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی در تالاب میانکاله تلف شد

10 هزار قطعه پرنده مهاجر و بومی در تالاب میانکاله تلف شد