مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 بهمن 1398 ساعت 07:562020-02-01سياسي

مدیونیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم


نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما مدیون هستیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم و فرق آن را با حکومت های شرقی و غربی روشن کنیم.

- ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما مدیون هستیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم و فرق آن را با حکومت های شرقی و غربی روشن کنیم.

حجت الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر روز شنبه در مراسم گرامیداشت آغاز دهه مبارک فجر در بوشهر عنوان کرد: در مورد حکومت 4 نظریه وجود دارد، اول انکار حکومت که بشر نیازی به حکومت ندارد و دو گروه آنارشیست ها و خوارج نهروان در این گروه قابل پیش بینی هستند که گروه اول می گوید حکومت انسان را فاسد می کند.

وی افزود: نظریه دوم ضرورت حکومت با رویکرد دیکتاتوری ایت که ماکیاول و نیچه بنیانگدار این نظریه بوده اند و اعتقاد دارند که بشر ذاتا شرور است و باید با زور بر او حکومت کرد و حرف های خیلی سخیفی را در قالب فلسفه بیان می کنند.

ماکیاول می گوید حاکم می تواند از هر روشی برای توسعه قدرت خود استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: نظریه سوم ضرورت حکومت با رویکرد دموکراسی است که با استفاده از صندوق رای و نظر مردم اداره می شود و رهبر مطلوب با رای اکثریت مردم انتخاب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیونیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم

مدیونیم که نتوانسته ایم مردم سالاری دینی را تعریف کنیم