مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 بهمن 1398 ساعت 12:302020-02-01اجتماعي

همایش روز جهانی تالاب ها در سنندج


رفتار های غیر علمی و تصمیمات نادرست در چهار دهه گذشته محیط زیست را به مخاطره انداخته است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رییس سازمان محیط زیست کشور در همایش روز جهانی تالاب ها که به مناسبت ثبت جهانی تالاب زریوار در کنوانسیون رامسر در سنندج برگزار شد گفت: تا چند سال گذشته در مطالعات کشور مسئله ای به نام حفظ حقابه زیست محیطی قائل نبودند و همین مسئله باعث شد تالاب ها و رودخانه ها اولین قربانیان توسعه ناپایدار در کشور باشند.

عیسی کلانتری در ادامه به سایر مشکلات زیست محیطی در کشور اشاره کرد و گفت: 80 درصد موتورسیکلتها، 90 درصد مینی بوس ها، 70 درصد اتوبوس، 60 درصد کامیون ها فرسوده و 50 درصد نیروگاههابا مازوت بالا برق تولید می کنند که با این اوصاف نمی توان انتظار هوای پاک را در کشور داشت .

وی همچنین به خشک شدن سالانه 60 هزار هکتار جنگل بلوط در مناطق زاگرس اشاره کرد و گفت: تصمیمات اشتباه و منفعت طلبانه محیط زیست امروز ما را به جای رسانده که نسل های آینده از آن محروم خواهند شد .

کلانتری افزود: در 40 سال گذشته 300 هزار اسلحه مجاز و غیر مجاز شکاری به سه میلیون و 500 هزار اسلحه افزایش یافته که باوجود تعداد کم 3 هزار محیط بان کاری از دست ایین سازمان بر نمی آید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش روز جهانی تالاب ها در سنندج

همایش روز جهانی تالاب ها در سنندج