مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 06:302020-02-02اقتصادي

وجود آفلاتوکسین در شیر کشف تازه ای نیست/ محصولات لبنی کرمانشاه سالم است


طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص وجود سم در شیر! موجب نگرانی مردم و خودداری برخی از خرید شیر و صنایع لبنی شد و آنطور که برخی فعالان این صنعت می گویند این موضوع تا حد زیادی صنایع لبنی کشور را با چالش مواجه کرده است.

- وجود "آفلاتوکسین" در شیر کشف تازه ای نیست/ محصولات لبنی کرمانشاه سالم است ایسنا/کرمانشاه طی روزهای اخیر خبرهایی در خصوص وجود "سم" در شیر! موجب نگرانی مردم و خودداری برخی از خرید شیر و صنایع لبنی شد و آنطور که برخی فعالان این صنعت می گویند این موضوع تا حد زیادی صنایع لبنی کشور را با چالش مواجه کرده است.

اما واقعیت ماجرا چیست؟ آفلاتوکسین در واقع سمی است که در کپک وجود دارد و وقتی نان های کپک زده به خورد دام ها داده می شود، عملا این سم وارد شیر و محصولات لبنی تولیدی از این شیر می شود.

این ماجرا در تمام کشورهای دنیا مرسوم است و در همین راستا شاخص استاندارد جهانی برای این موضوع تعیین شده، شاخصی که تعیین می کند میزان آفلاتوکسین در هر لیتر شیر نباید بیشتر از 100ppm-قسمت در میلیون- باشد.

بنابراین وجود آفلاتوکسین در شیر آنطور که معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می گوید کشف تازه ای نیست و تنها نکته مهم این است که میزان این ماده در حد مجاز آن باشد که در صنایع لبنی ایران و استان کرمانشاه حتی این میزان نصف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود آفلاتوکسین در شیر کشف تازه ای نیست/ محصولات لبنی کرمانشاه سالم است

وجود آفلاتوکسین در شیر کشف تازه ای نیست/ محصولات لبنی کرمانشاه سالم است