مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 07:102020-02-02سياسي

آسیب های اجتماعی؛ فرآیندی زنجیر وار


ابعاد پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی و راهکارهای کاهش آن در جامعه در میزگردی به همت مرکز مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی استان و همکاری خبرگزاری ایسنا که با حضور یک استاد دانشگاه در حوزه جامعه شناسی، - یک کارشناس حوزه مبارزه با مواد مخدر، مدیر مرکز مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی استان و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت.

سلیم کریمی، کارشناس حوزه مبارزه با مواد مخدر در این میزگرد گفت: در خصوص سبک زندگی افراد باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا مشخص شود چرا فردی به دنبال مواد مخدر و اعتیاد می رود.

وی با بیان اینکه برنامه ها در جامعه ما بیشتر مسکن هستند، افزود: مطالعات در خصوص آسیب های اجتماعی کاری بسیار دشوار و نیازمند صرف سال ها وقت است که بیشتر ادارات از انجام چنین مطالعاتی پرهیز می کنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه زوجی که به مرحله طلاق می رسند نیازی به ثبت طلاق به صورت محضری ندارند، ادامه داد: به جای بررسی موشکافانه موضوع طلاق در جامعه، قضیه سهمیه بندی ثبت طلاق در دفترخانه ها را مطرح کرده اند که احتمالا در آینده راهکارهای خطرناکی همچون رانت برای دور زدن آن پیدا می شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث مبارزه با آسیب های اجتماعی بیشترین تمرکز بر روی مقابله است و روی پیشگیری، درمان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های اجتماعی؛ فرآیندی زنجیر وار

آسیب های اجتماعی؛ فرآیندی زنجیر وار