مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 07:462020-02-02اقتصادي

حمل دام فاقد پلاک در آذربایجان غربی ممنوع است


کامیار داهیم روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بخشنامه های ابلاغی در زمینه ممنوعیت بارگیری، حمل و تردد و کشتار دام های فاقد پلاک، افزود: تمامی بهره برداران اعم از دامداران، دامپروران، چوبداران، صاحبان کشتارگاه های دام باید از حملِ هرگونه دام های فاقد پلاک پرهیز کنند.

وی گفت: پیرو این قانون از تاریخ 15 دی 1398 ممنوعیت حمل دام های فاقد پلاک بین استان ها اجرا می شود و در صورت مشاهده حمل دام های فاقد پلاک، برابر قانون با افراد متخلف برخورد قضایی می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده 18 قانون نظام دامپزشکی کشور، وزارت جهاد کشاورزی موظف به صدور شناسنامه یا همان پلاک 16 رقمی برای شناسایی دام هاست و این طرح ابتدا در مناطق مرزی اجباری شد.

داهیم اظهار داشت: برابر اعلام جهاد کشاورزی استان، دامدارانی که قصد حمل دام را در سطح استان و بین استان ها دارند قبل از حمل باید با مراجعه به نمایندگی تشکل های صنفی شامل اتحادیه دامداران، اتحادیه دامپروی یا نمایندگی های دامپزشکی سطح استان نسبت به دریافت پلاک 16 رقمی اقدام کنند.

طرح پلاک کوبی دام های سبک و سنگین در استان توسط معاونت تولیدات بهبود دامی و با همکاری تشکل های کشاورزی ادامه دارد و تاکنون بیش از 191 هزار راس دام سبک و سنگین پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمل دام فاقد پلاک در آذربایجان غربی ممنوع است

حمل دام فاقد پلاک در آذربایجان غربی ممنوع است