مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 08:302020-02-02دانش

اعزام دانشجو به خارج در رشته های علوم پزشکی نداریم/ ادامه ممنوعیت انتقال به داخل


قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت هیچ موسسه اعزام دانشجو به خارج را در رشته های علوم پزشکی به رسمیت نمی شناسد و ممنوعیت انتقال از خارج به داخل کماکان برقرار است.

- دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: روند تحصیل دانشجویان خارجی در کشورهای مختلف در این چند سال مرتب عوض شده و این روند بر اساس شرایطی که در آن کشورها ایجاد می شود متغیر است.

برخی کشورها سیاست جذب دانشجوی خارجی را ایجاد می کنند و همین باعث می شود که سیاست آموزشی خود را تغییر داده و در برخی موارد کیفیت را پایین بیاورند تا تعداد دانشجوی بیشتری جذب کند.

وی گفت: بنابراین تا زمانی که در یک کشور شرایط جذب دانشجوی خارجی وجود دارد و ما در وزارت بهداشت دانشگاه را غیر معتبر اعلام نکرده ایم، مسائلی بوجود می آید که دانشجویان ایرانی آن دانشگاه ها را به دلیل سهولت انتخاب می کنند ولو اینکه دانشگاه های خارجی غیر معتبر باشند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: پیش از این شاهد بودیم که این روند موجب شده بود که تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در کشورهای فیلیپین، آذربایجان و ارمنستان تحصیل کنند اما تقریبا از زمانی که وزارت بهداشت بر اساس رتبه بندی سه گانه (شانگهای، کیواس، تایمز)، دانشگاه های این کشورها را غیرمعتبر اعلام کرد و دیگر دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام دانشجو به خارج در رشته های علوم پزشکی نداریم/ ادامه ممنوعیت انتقال به داخل

اعزام دانشجو به خارج در رشته های علوم پزشکی نداریم/ ادامه ممنوعیت انتقال به داخل