مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 09:502020-02-02فرهنگي

بازخوانی کتابی درباره روابط بدفرجام ایران و آمریکا


سردبیر برنامه «کتاب شب» از بازخوانی تنظیم رادیویی کتاب «شیر و عقاب» اثر جیمز بیل با ترجمه فروزنده برلیان در این برنامه خبر داد.

- سردبیر برنامه کتاب شب از بازخوانی تنظیم رادیویی کتاب شیر و عقاب اثر جیمز بیل با ترجمه فروزنده برلیان در این برنامه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع کتاب شیر و عقاب، درباره روابط بدفرجام ایران و آمریکا است و نویسنده آن که یک محقق آمریکایی است، روابط دو کشور را از آغاز تا فرجام تلخ آن بررسی کرده است.

این اثر در سال 1371 با ویراستاری حسین ابوترابیان و عبدالرضا هوشنگ مهدوی به کوشش نشر فاخته منتشر شده است.

محمدباقر رضایی در توضیح این کتاب و نویسنده اش به ایسنا توضیح داده است: جیمز بیل، تحلیلگر شناخته شده ای است که او را به عنوان استاد و سرپرست مطالعات بین المللی در دانشگاه ویلیام اند مری می شناسیم.

کتاب بحث برانگیز این پژوهشگر سیاسی، سر و صدای زیادی در محافل جهان و به ویژه ایران، ایجاد کرد و موافقان و مخالفان خاص خود را داشت.

بخصوص وابستگان و نزدیکان رژیم پهلوی، از افشاگری های مستند آن، به شدت رنجیدند و نویسنده را به طرفداری از شیر، و خصومت با عقاب، متهم کردند.

حالا تنظیم رادیویی این اثر خواندنی در 12 قسمت 20 دقیقه ای از روز شنبه دوازدهم تا پنجشنبه بیست و چهارم بهمن، به مدت دو هفته بجز جمعه ها، در برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی کتابی درباره روابط بدفرجام ایران و آمریکا

بازخوانی کتابی درباره روابط بدفرجام ایران و آمریکا