مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 بهمن 1398 ساعت 14:502020-02-02اقتصادي

برپایی نمایشگاه تخصص جوهر هستی


به مناسبت ایام مبارک دهه فجر نمایشگاه تخصصی جوهر هستی گشایش یافت.

- ، مرکز اصفهان؛ مدیر پایگاه جهانی باغ موزه چهلستون گفت: اولین نمایشگاه تخصصی شناخت رنگ های معدنی و آلی به کار رفته در دیوار نگاره ها با عنوان جوهر هستی در کاخ موزه چهلستون برپاست.

عاصفه بدر افزود: در این نمایشگاه 11 رنگ معدنی طلا زرنیخ - گل سفید لاجورد آزوریت مالاکیت - گل آخرا - نقره سفیداب شیخ شنگرف - سرنج) و همچنین دو رنگ آلی (حشره ی قرمزدانه و گیاه نیل) و شش بست طبیعی (تخم مرغ کتیرا صمغ سرریش - سریشم - روغن های پخت شده از جمله روغن برزک) در سه حالت کانی ، پودر و رنگ محلول در آب معرفی شده است.

وی افزود: یکی از شاخص ترین رنگ هایی که در این نمایشگاه به صورت منحصر به فرد به نمایش درآمده از حشره قرمزدانه است که بسیار کمیاب است و در دوره ی صفویه از این حشره، رنگ قرمز بدست می آمده و در ساخت و پرداخت چهره سازی ها از آن استفاده می شده است.

مدیر پایگاه جهانی باغ موزه چهلستون با بیان اینکه در این نمایشگاه تمامی مطالب تخصصی و نحوه ی دستیابی کانی به رنگ در 21 تابلو طراحی و در دید بازدیدکنندگان و متخصصان قرار گرفته است گفت: در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه آموزشی تخصصی شناخت رنگ های سنتی ویژه علاقمندان و بازدیدکنندگان برپا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه تخصص جوهر هستی

برپایی نمایشگاه تخصص جوهر هستی