مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 05:062020-02-03اجتماعي

هشت تالاب خراسان رضوی در فهرست مناطق تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز دوشنبه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تورج همتی افزود: رودخانه های حفاظت شده تجن و کشف رود، اثر طبیعی- ملی دریاچه بزنگان، بخشی از کال مژن آباد واقع در منطقه حفاظت شده سیرخون، بخشی از رودخانه کال شور سبزوار واقع در پناهگاه حیات وحش شیراحمد، دریاچه چشمه سبز گلمکان واقع در منطقه حفاظت شده بینالود، رودخانه شمخال واقع در منطقه حفاظت شده دربادام و کال شور گناباد واقع در مناطق شکار ممنوع نوبهار و سه کوهک، تالاب های حایز اهمیت استان و درفهرست مناطق تحت مدیریت این اداره کل است.

وی ادامه داد: رودخانه های هریرود، زنگلانلو، اترک، لایین، ایده لیک و کال های مژن آباد،کال شور سبزوار،گناباد و چشمه سبز گلمکان نیز به عنوان مناطق مستعد جهت معرفی به عنوان تالاب مطرح هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: علاوه بر آن بر اساس تعریف کنوانسیون رامسر از تالاب های طبیعی و مصنوعی، 51 منطقه در این استان قابلیت معرفی به عنوان تالاب و میکرو تالاب را دارند که از آن جمله می توان به پیت لندها، سدها و آب بندان ها اشاره کرد.

همتی افزود: در موضوع مدیریت تالاب ها فاکتورهای مختلفی اثرگذار هستند که یکی ازمهم ترین آنها تغییرات اقلیمی است و مهمترین تالاب استان یعنی دریاچه بزنگان که نگین سبزی در طبیعت استان به شمار می رود به شدت متأثر از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشت تالاب خراسان رضوی در فهرست مناطق تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد

هشت تالاب خراسان رضوی در فهرست مناطق تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد