مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 09:352020-02-03پزشكي

قربانی تصادف رانندگی به 3 بیمار زندگی دوباره بخشید


مسئول بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بیست و دومین اهداء عضو سال جاری امروز (دوشنبه) در بیمارستان رازی رشت جان سه بیمار را نجات داد.

محمدرضا حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دو کلیه و کبد این فرد دچار مرگ مغزی در مرکز اهدای عضو بیمارستان رازی رشت برداشته و به سه بیمار نیازمند پیوند زده شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، خانواده 22 بیمار دچار مرگ مغزی در استان گیلان برای اهدا عضو عزیزشان اقدام کردند.

اعلام رضایت برای اهدای اعضاء از سال 1387 در گیلان انجام شد؛ باربد چمن زیبای ، کودک چهارساله اولین اهدا کننده عضو در این استان بود که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی 42 ساله پیوند زده شد.

هر فرد مرگ مغزی در صورت رضایت به موقع خانواده اش برای اهداء عضو می تواند جان هشت تا 53 نفر را نجات دهد، بر اساس آمارها، هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می شود، هر دو ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می دهد.

کلیه ها، قلب ، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم ، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قربانی تصادف رانندگی به 3 بیمار زندگی دوباره بخشید

قربانی تصادف رانندگی به 3 بیمار زندگی دوباره بخشید