مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 10:352020-02-03سياسي

عزمی جزم برای ریشه کنی بیسوادی


همه ی دستگاه های اجرایی باید برای ریشه کنی بیسوادی درکردستان تلاش کنند.

- مرکز کردستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت:همه دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش را در راستای رفع موانع بیسوادی در استان کمک کرده و این مهم را اولویت برنامه ریزی های خود قرار دهند.

حسین خوش اقبال با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی است و بیسوادی دراین استان زیبنده نیست گفت:باید همگی با تمام توان برای افزایش آمارباسوادی تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هنوز مبادی ورودی بی سوادی در استان بسته نشده، به درصد پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان اشاره کرد و گفت:پوشش ابتدایی در استان کردستان 99 ممیز نود هشت درصد است واز 158 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی حدود 300 نفر جذب نشده اند.

رشیدقربانی با بیان اینکه ما متولی آموزش افراد 10 تا 49 سال هستیم گفت:دراین جامعه اماری 50 هزار بی سواد در استان کردستان وجود دارد که برای کاهش این جمعیت طرح های شتاب بخشی را پیش گرفته ایم.

فایق رستمی امام جمعه سنندج هم با بیان اینکه برای داشتن جامعه ای سالم وتوسعه یافته باید راه توسعه و رشد علم ودانش را درپیش بگیریم گفت:درقرآن کریم آیات بار ها به اهمیت فراگیرعلم اشاره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزمی جزم برای ریشه کنی بیسوادی

عزمی جزم برای ریشه کنی بیسوادی