مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 11:552020-02-03فناوري

تعلیق اشیا با صوت+فیلم


یکی از فناوری های عجیب و غریب امروزی فناوری موسوم به تعلیق صوتی(levitation acoustic) است که دانشمندان با استفاده از آن قادر به معلق نگه داشتن اشیا روی هوا با کمک امواج فراصوت هستند و در حال توسعه و پیشرفت برای استفاده در فارماکولوژی، - یکی از فناوری های عجیب و غریب امروزی فناوری موسوم به تعلیق صوتی(levitation acoustic) است که دانشمندان با استفاده از آن قادر به معلق نگه داشتن اشیا روی هوا با کمک امواج فراصوت هستند و در حال توسعه و پیشرفت برای استفاده در فارماکولوژی، شیمی و حتی رباتیک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وایرد، معلق ماندن اشیا روی هوا همواره یکی از این مواردی بوده است که در فیلم های علمی-تخیلی به آن پرداخته شده و می توان گفت از مدت ها پیش به مردم وعده داده شده است.

اکنون این خیال در حال گرفتن رنگ واقعیت به خود است، هرچند که جز به تحقق پیوستن قطارهایی که با نیروی مغناطیسی معلق می مانند و به دلیل عدم وجود نیروی اصطکاک با سرعت زیاد حرکت می کنند، هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

اکنون این خیال در شکل تعلیق هدفمند اشیا با امواج فراصوت، زمینه ای نوظهور است که محققان در سراسر دنیا در حال توسعه آن هستند، چرا که می تواند کاربردهای زیادی در زمینه های متفاوت داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلیق اشیا با صوت+فیلم

تعلیق اشیا با صوت+فیلم