مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 13:062020-02-03پزشكي

سطح سواد سلامت گیلانی ها بالاتر از میانگین کشور است


دکتر سید علی صدر روز دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت در فرمانداری آستارا اظهار کرد: سالانه سه هزار و 800 ابتلا به سرطان جدید یا عود این بیماری در استان ثبت می شود و ارتقاء آگاهی عمومی در مقابله با بیماری ها تاثیرگذار است.

وی افزود: کنترل بیماری ها فقط در حیطه وظایف وزارت بهداشت و درمان نیست و اگر مردم قدری بیشتر احساس مسئولیت کنند، از هزینه های دارو و درمان خانواده ها و سیستم بهداشت و درمان کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: سرطان های معده در آقایان و سینه در خانم ها بیشترین نمود این بیماری در استان است و متاسفانه با توجه به روند افزایش بیماری های تناسلی، احتمال می رود در آینده، سرطان رحم جایگزین سرطان سینه خانم ها شود.

رییس کارگروه امنیت غذایی گیلان بیان کرد: برای شهرهای پرتردد و گردشگرپذیر نظیر آستارا باید خانه مشارکت مردم در سلامت راه اندازی و با دعوت از همه اقشار مردم، از آن فرصت برای آموزش عمومی، احصاء نیازهای بهداشتی و سلامت و توانمندی جامعه استفاده شود.

صدر گفت: بیماری ویروسی کرونا درمان ندارد و بهترین راهکار پیشگیری از آن، رعایت بهداشت فردی و اجتناب از دست دادن و روبوسی در مراودات روزمره است.

او ادامه داد: احتمال شیوع بیماری های ناشی از پشه آئدس در آستارا با توجه به گردشگرپذیر بودن و تردد مرزی در این شهرستان وجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح سواد سلامت گیلانی ها بالاتر از میانگین کشور است

سطح سواد سلامت گیلانی ها بالاتر از میانگین کشور است