مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 17:302020-02-03پزشكي

تاکید بر مشارکت مردمی در تامین سلامت جامعه


رییس مرکز توسعه سلامت کیش مشارکت نکردن مردم و مسئولیت پذیری نسبت به سلامت فردی و اجتماعی را عامل مهم و آسیب زا در تامین سلامت جامعه عنوان کرد.

- ، دکتر محمدرضا رضانیا در دومین همایش دانش آموزش سالم، جامعه سالم با تاکید بر اینکه حدود 10 هزار دانش آموز در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند و با درنظر گرفتن اعضای خانواده بیش از 32 هزار نفر از جمعیت جزیره کیش را تشکیل می دهند، گفت: در کشور اگر تمام کادر وزارت بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی هم فعالیت کنند تنها قادر خواهند بود 25 درصد از سلامت جامعه را تامین کنند و مشارکت مردم عامل بسیار تاثیرگذاری در این موضوع است.

دکتر رضا نیا با اشاره به بیماری پدیکلوزیس، راههای انتقال و روش های پیشگیری آن گفت: زمانی که یک فرد آلوده به شپش در کلاس یا خانواده شناسایی می شود باید همه دانش آموزان و تمام اعضای خانواده دانش آموزان کلاس بررسی شوند.

وی افزود: پدیکلوز به راحتی قابل درمان است؛ در واقع ابتلا به شپش را نباید یک مشکل بهداشتی دانست، بلکه بیشتر یک مشکل فرهنگی است، زیرا فرد مبتلا اگر به موقع به مراکز درمانی و پزشکان مراجعه و نسبت به درمان خود اقدام کند چراکه این درمان ساده می تواند از انتقال این بیماری به سایر افراد جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر مشارکت مردمی در تامین سلامت جامعه

تاکید بر مشارکت مردمی در تامین سلامت جامعه