مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 05:252020-02-04فرهنگي

آثار گونتر اوکر هنرمند آلمانی در کیش به نمایش گذاشته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا در این نمایشگاه 42 اثر هنری و تجسمی از هنرمند و نقاش معاصر گونتر اوکر که باالهام از اشعار حافظ ،شاعر و عارف بزرگ ایرانی خلق شده به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه فرهنگی، هنری و ادبی با حضور خالق این آثار، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی این منطقه و جمعی از هنرمندان، طی آیینی امروز 14 بهمن به روی بازدیدکنندگان باز شد و تا 11 اسفند برپا خواهد بود.

گونتر اوکر نقاش برجسته 88 ساله آلمانی و از شیفتگان غزل های حافظ است و تحت تأثیر اشعار این شاعر بزرگ ایرانی، آثاری برجسته را خلق کرده و در جای جای جهان و استانهای مختلف کشورمان با عنوان کرنش به حافظ به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه آثار هنری گونتر اوکر از غزل های حافظ نخستین بار در سال 94 و در شیراز رونمایی شد، این نمایشگاه در کشور آلمان نیز رونمایی شد و پس از آن فروش دیوان حافظ در آلمان به اوج رسید و قرار شد که یک تور جهانی و نمایشگاهی از آثار هنری گونتر اوکر در جهان برگزار شود.

ونتر اوکر (Gunther Uecker) هُنرمند معاصرِ آلمانی در سال 1930 در آلمانِ شرقی و در خانواده ای روستایی و کشاورز متولّد شد.

سال های نوجوانی اش با جنگِ جَهانی دُوم همزمان بود.

تجربه جنگ، خُشونت و ویرانی، تأثیرِ عَمیقی بر او گذاشت و پس از جنگِ جهانیِ دوم، هنر جدید را در آثارش نمایش داد و از مواد و تکنیک هایِ نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار گونتر اوکر هنرمند آلمانی در کیش به نمایش گذاشته شد

آثار گونتر اوکر هنرمند آلمانی در کیش به نمایش گذاشته شد