مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 05:352020-02-04اقتصادي

افزایش 64 سانتی متری دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته


فرهاد سرخوش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به بیش از 2 هزار و 842 کیلومتر مربع رسیده است، اضافه کرد: وسعت این دریاچه نسبت به سال گذشته 634 کیلومتر مربع افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه این دریاچه هم اکنون بیش از سه میلیارد و 490 میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: میزان آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با سال گذشته، یک میلیارد و 630 میلیون مترمعکب افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال های آینده به تدریج به بهره برداری می رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره برداری از این طرح ها سالانه نزدیک به یک متر افزایش می یابد و وعده رییس جمهوری عملی می شود.

قبل از تشکیل این ستاد تراز دریاچه سالانه به طور متوسط 40 سانتی متر کاهش می یافت اما در سایه برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن متوقف شد و بارندگی ها هم به کمک دریاچه آمد.

هرچند تراز یک هزار و 274 متر به عنوان ارتفاع اکولوژیک دریاچه ارومیه اعلام شده است ولی این دریاچه در تراز یک هزار و 272 متر هم شرایط مطلوب خواهد داشت و بیش از 95 درصد کانون های ریزگرد آن رفع خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 64 سانتی متری دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

افزایش 64 سانتی متری دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته