مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 06:452020-02-04بين الملل

کلمبیا: کشتار اعضای سابق فارک چالشی برای توافق صلح است


یکی از مقامات دولت کلمبیا اعلام کرد، کشتار نزدیک به 200 تن از اعضای سابق شورشیان فارک مانعی بر سر راه اجرای توافق صلح است اما دولت همچنان به تامین امنیت اعضای این گروه چریکی متعهد است.

- یکی از مقامات دولت کلمبیا اعلام کرد، کشتار نزدیک به 200 تن از اعضای سابق شورشیان فارک مانعی بر سر راه اجرای توافق صلح است اما دولت همچنان به تامین امنیت اعضای این گروه چریکی متعهد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کلمبیا در اواخر سال 2016 میلادی توافق صلحی با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) امضا کردند و به نقش این گروه در بیش از پنج دهه درگیری که در جریان آن 260 هزار تن کشته شدند، پایان داد.

اجرای این توافق که باعث خلع سلاح حدود 13 هزار شورشی فارک شد، با موانع جدی مواجه شده از جمله اطلاعیه سال گذشته چند تن از فرماندهان سابق گروه فارک که در آن اعلام کردند مجددا مسلح می شوند.

رهبری گروه فارک که در حال حاضر یک حزب سیاسی است بارها از تلاش های اندک دولت کلمبیا برای حفاظت از اعضای این گروه که از سوی نیروهای مخالف و قاچاقچیان مواد مخدر هدف ترور قرار می گیرند، انتقاد کرده است.

اعضای سابق گروه فارک که اعتماد خود را به این روند از دست داده اند ممکن است به مخالفان یا گروه های تبهکار بپیوندند و این توافق صلح را به خطر بیندازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلمبیا: کشتار اعضای سابق فارک چالشی برای توافق صلح است

کلمبیا: کشتار اعضای سابق فارک چالشی برای توافق صلح است