مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 08:552020-02-04پزشكي

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه


رییس گروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس گروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

کیوان خاصی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور، برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال همواره در سراسر کشور در حال اجرا است و جهت افزایش اثربخشی بیشتر این واکسن از شهریور ماه سال 1394، یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

وی افزود: به دنبال اجرای این برنامه، نیاز به واکسن در سطح کشور افزایش یافت و به علت عدم تولید واکسن توسط شرکت های تولید کننده، از ابتدای سال 1395 موجودی واکسن در سطح کشور به شدت کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود واکسن در کشور، این برنامه(تزریق واکسن در سن چهارماهگی) متوقف شده و تنها در استان هایی که با افغانستان و پاکستان هم مرز بوده و نیز استان هایی که از این دو کشور که جزو مناطق آلوده ویروس فلج اطفال محسوب می شوند مهاجرپذیر هستند، اجرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه