مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 09:462020-02-04دانش

محققان پارک علم و فناوری کرمان کود شیمیایی سولفار را بومی سازی کردند


عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طی چندین سال کار تحقیقاتی توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت کیا سم کارمانیا از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری کرمان موفق به بومی سازی دانش فنی کود سولفار یکی از کودهای پر مصرف، وارداتی و با اهمیت در کشاورزی شد.

علی علیزاده افزود: یکی از چالش های اساسی کشاورزان اصلاح خاک های آهکی وجود کربنات ها و بی کربنات در خاک های کشاورزی ایران ، اصلاح شوری خاک (سدیمی)، تنظیم اسیدیته خاک، تقویت عناصر خاک، ازبین بردن لایه سخت در خاک (هاردپن) و برطرف کردن مشکل عمده آب و خاک کشاورزی است.

وی بیان داشت: این کود با توجه به اینکه دارای مقادیر قابل توجهی از گوگرد، نیتروژن و پتاسیم است به خوبی می تواند این نقیصه را برطرف کند و جایگزین مناسبی به جای اسید سولفوریک که خطرات خواسته و ناخواسته زیادی دارد؛ است.

عضو هیات علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در تشریح شاخصه های مهم این محصول بیان داشت: این محصول در گروه کودهای ماکرو پرمصرف، قابلیت استفاده در تمامی محصولات کشاورزی، جایگزین بسیار مناسب به جای برخی از کودهای کشاورزی، کاملاً اسیدی (کاهش شوری و افزایش کیفیت خاک)، فرمولاسیون به صورت پودر و کاربری آسان، مناسب استفاده در انواع کشت ها، حلالیت بالا و قابلیت تنوع تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان پارک علم و فناوری کرمان کود شیمیایی سولفار را بومی سازی کردند

محققان پارک علم و فناوری کرمان کود شیمیایی سولفار را بومی سازی کردند