مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 10:152020-02-04اجتماعي

واگذاری اراضی، تیر خلاص بر ژئوپارک قشم


جزیره قشم که یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران است، طبیعتی بکر که این روزها بجای آنکه خود را برای بهار و میربانی از گردشگران نوروزی مهیا کند، - بخاطر ساخت و سازها و واگذاری ها دردمند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روزهای اخیر خبری از جزیره قشم فعالان محیط زیستی را نگران کرد: واگذاری 1200 هکتار از اراضی این جزیره به مالک خصوصی خبری بود که در رسانه های مختلف منتشر شد و پرسش های بسیاری را در مورد این واگذاری در اذهان خبرنگاران، فعالان محیط زیست و ذی نفعان حوزه گردشگری به وجود آورد.

برای بررسی ابعاد کامل ماجرا بهتر است کمی به عقب تر برگردیم.

همشهری آنلاین 22 خرداد 98 در از صدور مجوزهای بی رویه راه اندازی مزرعه میگو در جزیره قشم خبر داده و به روایت اهالی روستای گردشگری کانی در نزدیکی غار نمکی استناد کرده بود.

بر اساس این گزارش احداث این مزارع تابحال باعث تخریب بخشی از قبرستان قدیمی موغاکو ، آب انبار تاریخی یادگار امام و سد ملاتی آب شیرین روستای کانی شده و ادامه ساخت این مجموعه می تواند باعث اخلال بیشتر در اکوسیستم منطقه شود.

با استناد به این روایت و گزارش این رسانه مشخص می شود، صدور این مجوزها تنها به دو ماه اخیر که مساله پررنگ تر مطرح شده، محدود نمی شود و از اوایل سال 98 حداقل مسئولان محلی از این قضیه خبر داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری اراضی، تیر خلاص بر ژئوپارک قشم

واگذاری اراضی، تیر خلاص بر ژئوپارک قشم