مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 12:002020-02-04پزشكي

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان کرمانشاه


رییس گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال در استان خبر داد و گفت: - مرکز کرمانشاه، کیوان خاصی گفت: به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور، برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال همواره در سراسر کشور در حال اجرا است و جهت افزایش اثربخشی بیشتر این واکسن از شهریور ماه سال 1394، یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

وی افزود: به دنبال اجرای این برنامه نیاز به واکسن در سطح کشور افزایش یافت و به علت عدم تولید واکسن توسط شرکت های تولید کننده، از ابتدای سال 1395 موجودی واکسن در سطح کشور به شدت کاهش یافت.

رییس گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود واکسن در کشور، این برنامه (تزریق واکسن در سن چهارماهگی) متوقف شد و تنها در استان هایی که با افغانستان و پاکستان هم مرز بودند، اجرا می شد.

کیوان خاصی گفت: در نهایت با پیگیری های مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز کشور تامین و از شهریورماه سال گذشته برنامه واکسیناسیون در تمام استان ها اجرا میشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان کرمانشاه

اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان کرمانشاه