مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 15:362020-02-04اقتصادي

عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد ساروق تکاب آغاز شد


فرماندار تکاب روز سه شنبه در این آیین گفت: اعتبار طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد ساروق به میزان 700 میلیارد ریال در لایحه بودجه سال 1398 تصویب شده و برای اجرای آن در مرحله اول 184 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

محمود زمانی افزود: این طرح شامل یک ایستگاه پمپاژ مرکزی به ظرفیت 550 لیتر درثانیه و توان یک هزار و 500 کیلووات و شبکه اصلی خط انتقال به طول 10.

5 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه اجرای شبکه آبیاری سد ساروق از مهمترین طرح های توسعه ای تکاب و از مطالبات اصلی کشاورزان منطقه به شمار می رود، اظهارداشت: با اجرا و تکمیل این طرح 812 هکتار از اراضی کشاورزی تکاب به صورت آبی با سیستم تحت فشار بارانی و قطره ای کشت خواهد شد و 3.

5 میلیون مترمکعب از ذخایر پشت سد مخزنی ساروق به بخش کشاورزی متطقه اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه بخش کشاورزی از برنامه های اصلی مدیریت اجرایی تکاب است، ادامه داد: با بهره برداری از طرح شبکه آبیاری اراضی پایاب سد ساروق تکاب، تحول عمده در بخش تولید محصولات کشاورزی از جمله افزایش تولید گندم ایجاد خواهد شد و شاهد رونق اقتصادی و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود.

فرماندار تکاب با قدردانی از پیگیری های مستمر نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی درخصوص جذب اعتبارات مورد نیاز این طرح گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد ساروق تکاب آغاز شد

عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد ساروق تکاب آغاز شد