مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 06:352020-02-05فرهنگي

«بئاتریچه ها» به ایران رسیدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هدا عربشاهی، مترجم زبان ایتالیایی و روزنامه نگار درباره ترجمه نمایشنامه بئاتریچه ها گفت: بئاتریچه ها شامل 6 مونولوگ کمدی زنانه است و در پایان هر مونولوگ یک شعر طنز مرتبط با آن وجود دارد که می تواند بین هر تک گویی .

- هدا عربشاهی از ترجمه نمایشنامه بئاتریچه ها شامل منولوگ هایی از نویسنده و نمایشنامه نویس ایتالیایی استفانو بنی توسط نشر نیماژ خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هدا عربشاهی، مترجم زبان ایتالیایی و روزنامه نگار درباره ترجمه نمایشنامه بئاتریچه ها گفت: بئاتریچه ها شامل 6 مونولوگ کمدی زنانه است و در پایان هر مونولوگ یک شعر طنز مرتبط با آن وجود دارد که می تواند بین هر تک گویی به صورت موسیقی زنده اجرا شود.

وی درباره علت نامگذاری این کتاب توضیح داد: مونولوگ اول از زبان بئاتریچه، محبوب و همراه دانته در سفر به بهشت در کمدی الهی روایت می شود که استفانو بنی روایت امروزی و جدیدی از زندگی و خواسته های قلبی او را بیان می کند و با آنچه تاکنون درباره بئاتریچه می دانستیم تفاوت دارد.

بقیه شخصیت های این مونولوگ ها هم به نوعی در ارتباط با بئاتریچه هستند و هر یک با زبانی استعاری جنبه ای از شخصیت زنان را در گذر تاریخ و در جوامع مختلف به تصویر می کشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بئاتریچه ها» به ایران رسیدند

«بئاتریچه ها» به ایران رسیدند