مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 06:452020-02-05اقتصادي

جزییاتی جدید درباره 5100 خودروی دپو شده


با ارائه پیشنهاد وزیر اقتصاد به دولت برای تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در نهایت تصمیماتی اخذ شده که به زودی در دولت طرح و نهایی می شود، این در حالی است که هیچ افزایشی در رابطه با حقوق گمرکی و سود بازرگانی این خودروها تصویب نشده و به محض رای دولت ، - ، از چند سال اخیر خودروهای دپو شده در گمرک در مجموع حدود 12 هزار و 261 دستگاه بود که به دلایلی از جمله تغییر شرایط ارزی و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو ترخیص آنها متوقف و در گمرکات، بنادر و مناطق دپو شد.

اما در نیمه دوم سال گذشته و با مصوبه هیات دولت در مهلت شش ماهه ای 7153 دستگاه از آنها ترخیص شد و 5108 دستگاه دیگر به دلیل پایان مهلت تعیین شده باقی ماند.

بعد از رایزنی هایی که در مورد تعیین تکلیف این خودروها وجود داشت در نهایت چندی پیش دژپسند-وزیر اقتصاد -در بازدیدی که از گمرکات بوشهر داشت پیشنهاداتی را در مورد تعیین تکلیف این خودروها به دولت ارائه کرد که اکنون بررسی ها انجام و احتمالا در جلسات پیش روی دولت نهایی می شود.

در نهایت پیشنهادات وزیر تایید شد اما مهرداد جمال ارونقی -معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در رابطه با آخرین وضعیت تصمیم گیری در مورد خودروهای مانده در گمرک، بنادر و مناطق آزاد و جزییات آن توضیحاتی به ایسنا ارائه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی جدید درباره 5100 خودروی دپو شده

جزییاتی جدید درباره 5100 خودروی دپو شده