مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 07:062020-02-05اقتصادي

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه در حال اجرا است


کیوان خاصی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور، برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال همواره در سراسر کشور در حال اجرا است و برای افزایش اثربخشی بیشتر این واکسن از شهریور ماه سال 1394، یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

وی اظهار داشت: به دنبال اجرای این برنامه، نیاز به واکسن در سطح کشور افزایش یافت و به علت تولید نشدن واکسن توسط شرکت های تولید کننده، از ابتدای سال 1395 موجودی واکسن در سطح کشور به شدت کاهش یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود واکسن در کشور، این برنامه (تزریق واکسن در سن چهار ماهگی) متوقف شد و تنها در استان هایی که با افغانستان و پاکستان هم مرز بوده و نیز استان هایی که از این 2 کشور که جزو مناطق آلوده ویروس فلج اطفال محسوب می شوند مهاجرپذیر هستند، اجرا می شد.

وی گفت: در نهایت با پیگیری های مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز کشور تامین و از شهریور ماه سال گذشته برنامه واکسیناسیون در تمام استان ها اجرا شد.

خاصی تصریح کرد: اکنون به منظور تکمیل واکسیناسیون کودکانی که در بازه زمانی اول آذر 1394 تا 31 اردیبهشت 1397 متولد شده اند و واکسن برای آنها در سن چهار ماهگی تزریق نشده، کمپین واکسیناسیون ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه در حال اجرا است

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه در حال اجرا است