مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 11:352020-02-05اقتصادي

ضایعات مرکبات و برنج مازندران تا 80 درصد کاهش یافت


عزیزالله شهیدی فر روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی استان در ساری توضیح داد : ضایعات مرکبات استان از 25 درصد به کمتر از پنج درصد و ضایعات برنج هم از 30 درصد به هفت درصد کاهش یافته است.

وی گفت : در حالی که حجم وسیعی از مرکبات استان سال های گذشته در حاشیه رودخانه ها و باغ های استان بر اثر پوسیدگی به عنوان ضایعات رها می شد، امروز با مدیریت صحیح باغداری و صنایع بسته بندی وارد بازار مصرف می شود.

او افزود امروز باغداران انبار داری فنی را با هماهنگی کارشناسان ترویج به درستی انجام می دهند و نتیجه آن هم کاهش ضایعات است.

مازندران 160 هزار هکتار باغ دارد که 115 هزار هکتار آن باغ مرکبات با ظرفیت تولید 2 میلیون و 600 هزار تن محصول است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نقش مکانیزاسیون را در کاهش ضایعات برنج پررنگ دانست و گفت : تنها در سه سال اخیر حدود 800 میلیارد تومان تسهیلات از محل ردیف اعتباری مکانیزاسیون تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در استان جذب شد که یکی از نتایج آن کاهش ضایعات برنج از یک سوم میزان تولید به هفت درصد بوده است.

وی افزود : امروز علاوه بر این که 30 درصد نشاء کاری و 95درصد برداشت شالی در مازندران مکانیزه شده ، 350 واحد شالیکوبی استان نیز نوسازی و مدرن شدند تا ضایعات به حداقل ممکن برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضایعات مرکبات و برنج مازندران تا 80 درصد کاهش یافت

ضایعات مرکبات و برنج مازندران تا 80 درصد کاهش یافت