مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 بهمن 1398 ساعت 13:202020-02-05سياسي

سمنان قطب تولید داروی دامی کشور/ تولید 270 قلم داروی دامی در سمنان


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه این استان قطب تولید داروی دامی کشور است، گفت: بیش از 270 قلم داروی دامی در استان سمنان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به وظیفه خطیر سازمان دامپزشکی در تضمین امنیت سبد غذایی خانواده در کشور، اظهار کرد: امنیت غذایی محور توسعه جوامع محسوب می شود که وظیفه حفظ و حراست امنیت غذایی در بخش دام و طیور برعهده سازمان دامپزشکی قرار دارد که برای تحقق این هدف تلاش خواهد شد.

 وی بیان کرد: صنعت دام پروری دومین صنعت پس از صنعت نفت با ضریب 35 درصد اشتغال با 134 هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان به ظرفیت فعالیت تولیدات دامی و طیور استان اشاره و تصریح کرد: 511 واحد مرغداری در استان فعال است و بیش از 13 میلیون قطعه انواع طیور و ماکیان در حال پرورش هستند که از این ظرفیت 50 هزار تن گوشت مرغ برای کشور تهیه می شود.

حسینی با بیان اینکه سالانه 30 هزار تن گوشت قرمز و 176 هزار تن شیر در استان سمنان تولید می شود، ادامه داد: سالانه 10 هزار تن تخم مرغ در استان تولید می شود و ظرفیت حوزه صنعت دام نیز یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و 82 رأس جمعیت دام سنگین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان قطب تولید داروی دامی کشور/ تولید 270 قلم داروی دامی در سمنان

سمنان قطب تولید داروی دامی کشور/ تولید 270 قلم داروی دامی در سمنان