مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 00:102020-02-05پزشكي

ابداع سوزن های بدون درد با فناوری چاپ 4بعدی+فیلم


پژوهشگران آمریکایی با استفاده از فناوری چاپ چهاربعدی، سوزن هایی ابداع کرده اند که می توانند دارورسانی را بدون درد و با کمترین میزان تهاجم انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، شاید در آینده برای تزریق دارو و یا گرفتن نمونه خون، به سوزن ها دردناک نیازی نداشته باشیم.

پژوهشگران دانشگاه راتگرز (RU) آمریکا با استفاده از روش چاپ چهاربعدی، سوزن های باریکی ابداع کرده اند که می توانند از انگل هایی که به بافت ها متصل می شوند، تقلید کنند و جایگزین سوزن های کنونی باشند.

در حالی که چاپ سه بعدی، اشیا را به صورت لایه لایه درست می کند، فناوری چاپ چهاربعدی با استفاده از مواد هوشمندی که برای تغییر شکل پس از چاپ برنامه ریزی می شوند، فراتر از آن می رود.

بعد چهارم، به مواد امکان می دهد تا شکل های جدیدی به خود بگیرند.

هوان لی (Howon Lee)، استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه راتگرز و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما باور داریم که سوزن های ساخته شده با روش چاپ چهاربعدی می توانند امکان انجام دادن کارهایی مانند رساندن دارو، ترمیم زخم و بافت برداری را با کمترین میزان تهاجم، بدون درد و به سادگی فراهم کنند.

سوزن هایی که به صورت معمول در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها برای گرفتن خون و تزریق دارو به کار می روند، با درد، زخم شدن پوست و خطر عفونت احتمالی همرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع سوزن های بدون درد با فناوری چاپ 4بعدی+فیلم

ابداع سوزن های بدون درد با فناوری چاپ 4بعدی+فیلم