مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 07:202020-02-06پزشكي

لاریجانی: سالانه 450 هزار سقط جنینی در کشور انجام می شود


مشاورو وزیر بهداشت درمان و آموزش پرشکی با اعلام اینکه سالانه بیش از 450 هزار سقط جنین قانونی و غیرقانونی در کشور داریم، گفت: این بحث بسیار مهم است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، باقر لاریجانی صبح امروز در هفتمین کنگره اخلاق پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: اخلاق پزشکی در مقطع پزشکی در برخی از دانشگاه ها به صورت تم طولی آموزشی داده می شود.

وی تصریح کرد: طراحی برای آموزش در دستور کار قرار گرفته است، کمیته اخلاق بالینی در کشور فعال می شود و ام اس اخلاق پزشکی برای اساتید غیرپزشکی شبیه آموزش اخلاق پزشکی راه اندازی کنیم و قرار است به صورت مجازی آموزش داده شود.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: این موضوع جهت گیری وسیعی در سطح دانشگاه های کشور ایجاد می کند، منشور حقوق بیمار در این زمینه باید مد نظر قرار گیرد، بحث تعهد حرفه ای در بالین بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: چالش های اخلاق پزشکی در بیمارستان ها مد نظر قرار گیرد، مصوبات خوبی راجع به مرگ مغزی تهیه شده است در ارتباط با فراورده های دارو به نتایج بسیار خوبی رسیدیم، زمینه اجرایی سازی استاندارها بسیار مهم است.

لاریجانی با اعلام اینکه اخلاق پزشکی در کشور ما شناخته شده است، گفت: برنامه اخلاق پزشکی در کشور ریل گذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاریجانی: سالانه 450 هزار سقط جنینی در کشور انجام می شود

لاریجانی: سالانه 450 هزار سقط جنینی در کشور انجام می شود