مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 بهمن 1398 ساعت 12:002020-02-06اقتصادي

نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان سمنان است


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه 49 درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می شود، گفت: نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا حسینی ظهر پنج شنبه در مراسم کلنگ زنی یک واحد تولید واکسن و داروی دامی در سمنان همزمان با ششمین روز هفته مبارک فجر، با بیان اینکه سمنان قطب واکسن سازی دامی کشور است، بیان داشت: نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان سمنان است.

وی با بیان اینکه دارو سازی دامی در استان سمنان دو هزار و 300 شغل ایجاد کرده است، افزود: این صنعت علاوه بر ارزش افزوده و توسعه اقتصادی، به اشتغال زایی نیز کمک کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه 18 کارخانه داروی دامپزشکی در استان وجود دارد، بیان داشت: 277 قلم داروی دام و طیور به دست توانمند نیروهای متخصص داخلی در این مجموعه ها تولید می شود.

حسینی با بیان اینکه بخشی از تولید استان سمنان در زمینه داروی دامی حتی صادر می شود، بیان کرد: سمنان از لحاظ حجم و میزان تولید داروهای مرتبط با دام و طیور در سطح کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، یک تولید واکسن با مشارکت سرمایه گذار روسی با 12 میلیون یورو اعتبار در شهر سمنان کلنگ زنی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان سمنان است

نیمی از ظرفیت تولید داروهای دامی کشور مربوط به استان سمنان است