مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 بهمن 1398 ساعت 07:062020-02-07اقتصادي

100هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری رفع تداخل شده است


شهرام جزایری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه قانون رفع تداخلات اراضی مقدمه ای بر حدنگاری است، افزود: رفع تداخلات اراضی برای افزون بر 100 هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است و همچنین درگذشته حدود 10 درصد از اراضی استان که به اشتباه به نفع دولت و به ضرر کشاورز صادر شده بود، بازگشت داده شد، به طوری که در حال حاضر 5 هزار هکتار از اراضی مربوطه برگشت داده شد.

وی در ادامه افزود: 86 درصد اراضی استان جزو اراضی منابع طبیعی و ملی تقسیم بندی شده است، که حدود 8 هزار پرونده با افزون بر 50 هزار هکتار از سهم اراضی ملی دولتی، توسط امور اراضی استان به اشخاص واگذار شده است.

جزایری با اشاره به وجود 250 هزار هکتار اراضی موجود در استان، تصریح کرد: از سال 96 تاکنون، قرارداد مربوط به طرح کاداستر برای 114 هزار هکتار از اراضی استان منعقد شده است،به طوری که این طرح در شهرستان های شهرکرد و فارسان، برای 40 هزار هکتار از اراضی انجام شده است.

وی بیان کرد: دستاورد اجرای طرح کاداستر برای اراضی استان،تشکیل بانک اطلاعاتی یا سامانه جامع در استان خواهد بود که 11 مورد از اطلاعات اراضی در این بانک قرار می گیرد.

مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مزایای تشکیل این بانک اطلاعاتی این است که نسق های زراعی که در گذشته در اختیار کشاورزان بوده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری رفع تداخل شده است

100هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری رفع تداخل شده است