مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 بهمن 1398 ساعت 07:502020-02-07اقتصادي

کاشت گل نرگس، شاه راهی برای توسعه استان ایلام


کاشت گل نرگس اخیرا در سطح استان افزایش یافته، کاشت این محصول علاوه بر توسعه اقتصادی، می تواند کمک شایانی برای درمان امراض و همچنین پیشرفت در علوم پزشکی را به همراه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، طی سا ل های اخیر شاهد کاشت گل نرگس در برخی مناطق استان ایلام خستیم که با توجه به نیاز کم این محصول به آبیاری یکی از محصولات پرطرفدار در برخی مناطق محسوب می شود.

بر اساس گفته مسوولان مربوطه با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب  استان و بازدهی مناسب از کاشت گل نرگس، توسعه و کاشت این گیاه به طور جدی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و هر سال شاهد کشت میزان بیشتری از این محصول در سطح اراضی هیستیم.

با توجه به اینکه از این گل علاوه بر استفاده تزیینی و زیبایی، برای درمان بیماری هایی چون زکام، درمان افسردگی، استفاده می شود می توان از آن در تولیدات صنعتی استفاده های زیادی کرد و به همین دلیل کشت این محصول می تواند به عنوان یک محصول پر درآمد مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

لزوم معرفی گل نرگس به کشاورزان حمیدرضا خوبسرشت کارشناس کشاورزی در این راستا و گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: این محصول نیاز کمی به آبیاری دارد و به همین دلیل گزینه مناسبی جهت جایگزینی آن به جای محصولاتی پر آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت گل نرگس، شاه راهی برای توسعه استان ایلام

کاشت گل نرگس، شاه راهی برای توسعه استان ایلام