مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 بهمن 1398 ساعت 20:402020-02-07سياسي

رشوه شاه به 90 کشور / با اسم رمز «دربار» چه کارهایی می شد کرد


از رشوه دادن ایران به 90 کشور، واردات 4 میلیارد دلاری مواد غذایی، وزرای مستخدم نمای دربار تا هواپیمای اختصاصی سوغاتی، سفر 33میلیارد تومانی اشرف و راز سر و دست شکستن بزرگان ایران برای سمت آجودانی در دربار شاه؛ - مجله فارس پلاس؛ عطیه اکبری: عجایب خاندان پهلوی تمامی ندارد.

41 سال از پایان عمر حکومت محمدرضا شاه می گذرد اما هر سال در این ایام  با دقیق شدن و بازخوانی روزنامه های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و مرور خاطرات اطرافیان شاه، فصل هایی دیگر از فجایع حکومت پهلوی رو می شود.

در این گزارش ، شما را به تماشای این اسناد دعوت می کنیم.

    ثروت خاندان پهلوی بیشتر است یا خانواده کویتی الصباح؟ همزمان با لرزان شدن پایه های حکومت پهلوی، روزنامه نیویورک تایمز تحقیقاتی را در خصوص تخمین ثروت شاه آغازکرد و برای واقعی بودن رقم های به دست آمده در این تحقیق،گزارش هایی را از بانکداران، بنگاه های معاملات ملکی، کارشناسان مالی خاورمیانه و اسناد اطلاعات منتشره توسط ناراضیان ایرانی جمع آوری کرد.

این گزارش چند روز پیش از فرار شاه از ایران در 10ژانویه 1979 منتشر شد.

در گزارش نهایی این روزنامه که بخش هایی از آن در روزنامه کیهان مورخ 3 بهمن 1357 منتشر شد، اعلام شد که میزان دارایی های واقعی خانواده پهلوی نامعلوم است، اما این ثروت در خاورمیانه فقط با ثروت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشوه شاه به 90 کشور / با اسم رمز «دربار» چه کارهایی می شد کرد

رشوه شاه به 90 کشور / با اسم رمز «دربار» چه کارهایی می شد کرد