مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 02:452020-02-07بين الملل

رییس جمهور فیلیپین توافقنامه نظامی با آمریکا را فسخ کرد


رییس جمهور فیلیپین در واکنش به لغو روادید یک مقام بلندپایه این کشور از سوی دولت آمریکا، توافقنامه نظامی با واشنگتن را فسخ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین در واکنش به لغو روادید یک مقام بلندپایه این کشور از سوی دولت آمریکا، توافقنامه نظامی با واشنگتن را فسخ کرد.

گفتنی است که به موجب این توافقنامه نیروهای نظامی آمریکا که در خاک فیلیپین رزمایش نظامی اجرا می کنند، از مصونیت قانونی برخوردارند.

دلفین لورنزانا وزیر دفاع فیلیپین روز جمعه اظهار داشت که رییس جمهور دستور فسخ این توافقنامه نظامی را اعلام و تأکید کرد که تصمیم خود را تغییر نمی دهد .

دوترته که ماه گذشته از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر لغو روادید سناتور رولاند دلا روسا فرمانده پیشین پلیس فیلیپین خشمگین و برآشفته شده بود، به واشنگتن یک ماه مهلت داد تا این اشتباه را اصلاح کند.

دوترته ماه گذشته در پیامی به دولت آمریکا گفت: دارم به شما هشدار می دهم… اگر آن را اصلاح نکنید، من به توافقنامه نیروهای نظامی مهمان پایان خواهم داد .

گزارشها حاکی از آن است که دلیل لغو روادید دلا روسا از سوی آمریکا، سوابق او در قتل عام خارج از حوزه صلاحیت قضایی در مقام رییس پلیس فیلیپین بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور فیلیپین توافقنامه نظامی با آمریکا را فسخ کرد

رییس جمهور فیلیپین توافقنامه نظامی با آمریکا را فسخ کرد