مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 05:252020-02-08اقتصادي

ارتباط با صنعت شرط ارتقای اعضای هیأت علمی می شود


مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: هم اکنون در وزارتخانه، آیین نامه ارتقا اساتید در حال بازنگری و تصمیم بر این است که بر مبنای آن، میزان ارتباط دانشگاه با صنعت پررنگ تر شود.

- محمد سعید سیف در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه عوامل منجر به افزایش علاقمندی، رشد و توسعه ارتباط میان دانشگاه و صنعت به 2 دسته تقسیم می شوند، گفت: دسته اول؛ عوامل درونی وزارت علوم و دانشگاه ها است که شامل تغییر در آیین نامه ها و تشویق هایی است که در راستای جهت دهی دانشگاه ها به سمت ارتباط با صنعت می شود.

وی افزود: به همین منظور هم اکنون در وزارتخانه، آیین نامه های ارتقای اساتید در حال بازنگری و تصمیم بر این است که بر مبنای آن، میزان ارتباط دانشگاه با صنعت پررنگ تر شود و این ارتباط در ارتقای اساتید تاثیرگذار باشد.

از طرفی در خود دانشگاه ها نیز با توجه به تجهیز مناسب امکانات تحقیقاتی و پژوهشی، تاکید بر این است که سمت و سوی فعالیت های تحقیقاتی، معطوف به تقاضاهای واقعی کشور باشد و امکانات و نیروی انسانی برای رفع مشکلات و نیازهای کشور استفاده شود.

سیف با اشاره به اینکه دسته دوم عوامل به خارج از دانشگاه و وزارت علوم باز می گردد، خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید تحریم ها و البته شرایط کنونی کشور، نیاز صنعت و جامعه رو به فزونی است، لذا یکی از عوامل بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط با صنعت شرط ارتقای اعضای هیأت علمی می شود

ارتباط با صنعت شرط ارتقای اعضای هیأت علمی می شود