مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 06:052020-02-08پزشكي

«تغذیه و سبک زندگی» بیشتر از ژنتیک بر وضعیت سلامتی موثر است!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، منصور بهرامی، عضو کمیته علمی پانزدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران با بیان اینکه اگر دانش، - تغذیه و سبک زندگی بیشتر از ژنتیک بر وضعیت سلامتی موثر است! عضو کمیته علمی پانزدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران با بیان اینکه تغذیه سالم، میزان مصرف دارو ها را کاهش می دهد، گفت: تنها 10 درصد وضعیت سلامتی ما با ژنتیک در ارتباط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، منصور بهرامی، عضو کمیته علمی پانزدهمین کنگره تغذیه کودکان و نوجوانان ایران با بیان اینکه اگر دانش، به آموزش تبدیل نشود فایده ای برای مردم نخواهد داشت، اظهار کرد: مهم ترین مسئله در نظام سلامت، تبدیل دانش فرد به عمل او است.

وی با ارائه مثالی افزود: افراد سیگاری از مضرات مصرف سیگار بر سلامتی خود خبر دارند، اما به دانشی که دارند، عمل نمی کنند، زیرا در ابتدا باید باور آن ها تغییر کند.

بهرامی تاسیس واحد ترجمان دانش در انستیتوی تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور را اقدامی مثبت در جهت تبدیل دانش به آموزش تلقی و تصریح کرد: با تغذیه صحیح در همه ادوار زندگی، می توان بار بیماری ها و مصرف دارو ها را کاهش داد؛ همچنین توجه به تغذیه سالم، می تواند بروز مرگ های زودرس، یعنی مرگ بین 30 تا 70 سال، را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تغذیه و سبک زندگی» بیشتر از ژنتیک بر وضعیت سلامتی موثر است!

«تغذیه و سبک زندگی» بیشتر از ژنتیک بر وضعیت سلامتی موثر است!