مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 07:302020-02-08دانش

مناسبترین سامانه های دارویی معرفی شدند


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد برآمدند تا با انجام تحقیقاتی، مناسبترین حامل های دارورسان را برای انتقال هدفمند دارو معرفی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا نیک فر، فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی در مقطع دکتری و مجری طرح طراحی سامانه های دارورسانی با استفاده از نانو مواد و محاسبات شیمیایی کوانتومی با اشاره به اینکه پیشرفت های اخیر در فناوری نانو با معرفی نانو سامانه های انتقال دارو، بر مشکلات مقاومت دارویی در سلول های هدف غلبه کرده و حرکت دارو در عبور از موانع برای افزایش تاثیر روی سلول ها را تسهیل کرده است، گفت: با افزایش تجمع دارو در بافت هدف و کاهش تجمع آن در بافت سالم، بازده درمان و سمیت شیمیایی داروها کاهش می یابد.

درواقع، شناخت خواص فیزیکی و شیمیایی مولکول های دارورسان و تشخیص جذب سلولی، سبب بهبود اثربخشی داروها می شود.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص هدف اجرای این پروژه اظهار کرد: به منظور معرفی سامانه های نوین و موثر در این زمینه، با بررسی برهمکنش های پیوند هیدروژنی و کوالانسی آن ها با داروهای انتخابی، عملکرد سامانه های طراحی شده برای دارورسانی با یکدیگر مقایسه شد.

همچنین با امتحان اثر حلال های مختلف بر سامانه های طراحی شده و تفسیر نتایج حاصل از محاسبات انرژی پایداری، پارامترهای ترمودینامیکی، اوربیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسبترین سامانه های دارویی معرفی شدند

مناسبترین سامانه های دارویی معرفی شدند