مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 10:502020-02-08پزشكي

حیوانات خانگی بیشتر، صاحبانشان را می گزند


مدیرکل دامپزشکی استان همدان اعلام کرد: گزارش ها حاکی از آن است که بیشتر گزش ها از حیوانات دارای صاحب صورت گرفته و حیوانات بدون صاحب خطر خاصی نداشته اند.

- محمودرضا رسولی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وجود بیماری مشترک بین انسان و دام، به صاحبان حیوانات خانگی توصیه کرد که با وجود 830 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوانات مراقب نزدیکی و گزش های حیوانات خانگی باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 830 نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد و توصیه می شود حیواناتی که در منزل نگهداری می شوند از حیطه زندگی دور شده و مانع از تماس مستقیم این حیوانات با افراد شوند.

رسولی بیان کرد: بعضی افراد ندانسته از حیوانی نگهداری می کنند با علم بر اینکه سلامت است، غافل از اینکه برخی از انگل ها و ویروس ها در بدن حیوان عادی بوده اما در بدن انسان تبدیل به بیماری می شود به طوریکه بیش از نیمی از بیماری ها بین انسان و حیوان مشترک است و با واکسیناسیون به موقع حیوانات باید مانع از بروز هر گونه بیماری شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین بیماری شایع در این روزها بیماری هاری است به طوریکه هر شخصی که سگ در منزل دارد، باید زیرنظر دامپزشک باشد تا از خدمات پیشگیری و بهداشت های انسانی و حیوانی بهره مند شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیوانات خانگی بیشتر، صاحبانشان را می گزند

حیوانات خانگی بیشتر، صاحبانشان را می گزند