مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 بهمن 1398 ساعت 15:262020-02-08اقتصادي

رشد 126 درصدی صادرات از مرز سیرانبند بانه/با درخواست از وزیر صمت برای


مرز سیرانبند بانه در 10 ماهه گذشته از لحاظ صادرات 126 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا در روند بازدید از مرز باشماق و بازگشایی معابر مرزی موقت که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، اظهار کرد: در10 ماهه اول سال طبق گزارش گمرک 162 میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 126 درصدی را نشان می دهد.

وی با تقدیر از تمامی دستگاه ها و نهادهایی که طی چند روز گذشته برای بازگشایی رسمی بازارچه های موقت غیر رسمی در استان تلاش کردند، افزود: استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد که هم در صادرات وهم در واردات اقلام مورد نیاز کشور می توانند کمک کنند.

مرادنیا کمک به توسعه زیرساخت های مرز سیرانبند از سوی وزارت صمت را ضروری دانست و گفت: در صورت تامین و ایجاد زیر ساخت ها صادرات از مرز سیرانبند می تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند.

اختصاص 14 میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی بانه وی اظهار کرد: سفر وزیر صنعت به کردستان و مرز سیرانبند فرصتی برای کردستان در راستای توسعه است، عنوان کرد: در این سفر وعده داد شد که اعتباری به مبلغ 14 میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی برای اتمام فاز اول اختصاص داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 126 درصدی صادرات از مرز سیرانبند بانه/با درخواست از وزیر صمت برای

رشد 126 درصدی صادرات از مرز سیرانبند بانه/با درخواست از وزیر صمت برای