مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 06:562020-02-09دانش

سامانه های دارورسانی با استفاده از نانو مواد طراحی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، زهرا نیک فر فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی در مقطع دکتری و مجری طرح طراحی سامانه های دارورسانی با استفاده از نانو مواد و محاسبات شیمیایی کوانتومی گفت: - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد برآمدند تا با تحقیقاتی، مناسب ترین حامل های دارورسان را برای انتقال هدفمند دارو معرفی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، زهرا نیک فر فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی در مقطع دکتری و مجری طرح طراحی سامانه های دارورسانی با استفاده از نانو مواد و محاسبات شیمیایی کوانتومی گفت: پیشرفت های اخیر در فناوری نانو با معرفی نانوسامانه های انتقال دارو، بر مشکلات مقاومت دارویی در سلول های هدف غلبه کرده و حرکت دارو در عبور از موانع برای افزایش تاثیرروی سلول ها را تسهیل کرده است.

وی افزود: با افزایش تجمع دارو در بافت هدف و کاهش تجمع آن در بافت سالم، نه تنها بازده درمان افزایش می یابد، بلکه سمیت شیمیایی دارو ها نیز کاهش می یابد.

در واقع، شناخت خواص فیزیکی و شیمیایی مولکول های دارورسان و تشخیص جذب سلولی، سبب بهبود اثر بخشی دارو ها شده است.

وی با اشاره به هدف از اجرای این پروژه گفت: به منظور معرفی سامانه های نوین و موثر در این زمینه، با بررسی برهمکنش های پیوند هیدروژنی و کوالانسی آن ها با دارو های انتخاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه های دارورسانی با استفاده از نانو مواد طراحی شد

سامانه های دارورسانی با استفاده از نانو مواد طراحی شد