مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 07:402020-02-09دانش

کارنامه ی علوم پایه ایران زیر ذره بین «چرخ»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این قسمت از مجله ی علمی شبکه ی چهار، حسین فروتن به عنوان مجری-کارشناس میز علم چرخ با دکتر حبیب قرار خسروشاهی، - ، در این قسمت از مجله ی علمی شبکه ی چهار، حسین فروتن به عنوان مجری-کارشناس میز علم چرخ با دکتر حبیب قرار خسروشاهی، معاون فناوری پژوهشگاه دانش های بنیادی درباره ی وضعیت علوم پایه در ایران گفتگو خواهد کرد.

آمار های داوطلبان ورود به دانشگاه در کنکور سراسری سال های 95 تا 97 نشان می دهد متقاضیان رشته ی ریاضی و فیزیکی نسبت به گذشته 18 هزار نفر کاهش داشته و در سال 97 هم حدود 65 درصد متقاضیان کنکور، رشته ی علوم تجربی را انتخاب کرده اند.

در کنکور سال 98 هم بیش از 637 هزار در آزمون رشته ی علوم تجربی شرکت کردند و در مقابل فقط 164 هزار نفر در رشته ی علوم ریاضی و فنی کنکور دادند.

تحلیل های کارشناسان نشان می دهد دلیل اصلی گرایش داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته های مرتبط با علوم تجربی مانند علوم پزشکی و پیراپزشکی نسبت به سایر رشته ها، از جمله فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی، تضمین وضعیت شغلی و بازار کار در این رشته ها است.

در نظام رتبه بندی موضوعی شانگ های در سال 2018 دانشگاه های برتر ایران در پنج رشته ی ریاضی، فیزیک، شیمی، زمین شناسی و علوم جوی در بین برترین دانشگاه های دنیا قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارنامه ی علوم پایه ایران زیر ذره بین «چرخ»

کارنامه ی علوم پایه ایران زیر ذره بین «چرخ»