یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 08:102020-02-09دانش

محققان با استفاده از نانوچاپ سه بعدی حسگر های پزشکی تولید کردند

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران برای ایجاد تصاویر سه بعدی طلایی از چاپ سه بعدی جوهرافشان استفاده کردند.

در تلاش برای پیشبرد حسگر های زیست پزشکی، - یک تیم تحقیقات بین المللی با استفاده از نانوچاپ اقدام به تولید حسگر هایی کردند که با استفاده از نانوذرات طلا قادر به شناسایی تومور سرطانی هستند.

در تلاش برای پیشبرد حسگر های زیست پزشکی، محققان دانشگاه سویل در اسپانیا با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه ناتینگهام با استفاده از نانوذرات طلای تثبیت شده، تصویر چاپی سه بعدی ایجاد کردند.

نتایج این پروژه در نشریه نیچر به چاپ رسیده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، نانوذرات طلا خود قابل چاپ نیستند، اما از خواص زیست سازگاری آن ها در حوزه هایی نظیر تشخیص طبی استفاده می کنند.

برای مثال از سیستم های الکتروشیمیایی جاسازی شده در نانوذرات طلا برای شناسایی سلول های تومور و نشانگر های سرطان می توان استفاده کرد؛ بنابراین پلیمر های مختلف با ساختار شانه ای که با قند طبیعی آربنوز تهیه شده است را می توان برای تولید نانوذرات با پایداری بالا استفاده کرد.

محققان با استفاده از نانوچاپ سه بعدی حسگر های پزشکی تولید کردند