مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 09:172020-02-09اقتصادي

سه طرح منابع طبیعی تویسرکان بهره برداری شد


کامران کیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بند هدایت و ذخیره آب از انواع ملاتی، خشکه چین، گابیون و خاکی به میزان سه هزار و 200 متر مکعب در منطقه کنجوران تویسرکان بهره برداری شد.

وی اضافه کرد: اجرای این قبیل بندها علاوه بر هدایت و ذخیره آب، زمینه ای برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل، جلوگیری از فرسایش آب، گرفتن رسوب و تقویت سفره های زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفتن آب می شود.

رییس اداره منابع طبیعی تویسرکان ادامه داد: برای اجرای طرح کنترل سیل و رسوب در منطقه کنجوران این شهرستان حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

کیانی افزود: عملیات بیولوژیک 200 هکتار کُپه کاری با اعتبار 130 میلیون تومان نیز در تویسرکان بهره برداری شد که در این راستا کشت گونه های مرتعی و بومی منطقه موجب تقویت مرتع و بالا بردن سطح پوشش شد.

وی اظهار داشت: جنگل کاری با بذر در منطقه سرکان در سطح 106 هکتار و هزینه کرد 54 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به پایان رسید و در این طرح از بذر ارژن، بادامک و دیگر گونه های بومی منطقه استفاده شده است کیانی افزود: میزان ذخیره گاه های جنگلی این شهرستان 13 هزار هکتار و جنگل های دست کاشت 280 هکتار است و در مجموع عرصه های جنگلی تویسرکان به 43 هزار و 900 هکتار می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه طرح منابع طبیعی تویسرکان بهره برداری شد

سه طرح منابع طبیعی تویسرکان بهره برداری شد